Hogyan ne beszéld le magadat a céljaidról

DÁTUM

Életünk során számos olyan helyzet vagy cél előtt állunk, amelyek megoldásában vagy megvalósításában eljuthatunk egy bizonyos mentális határig. Ha nem vagyunk elég óvatosak, könnyen beleeshetünk a kifogások keresésének végtelen útvesztőjébe. Ebben a cikkben megnézzük, milyen jelek utalhatnak arra, hogy most is éppen kifogást keresel.

1. Kimozdul a figyelmed: Jönnek a „mások”

 

Az egyik leggyakoribb jel, ami arra utal, hogy kifogást keresel, az, amikor hirtelen elkezdesz másokkal foglalkozni. Ez a figyelemelterelő taktika eltereli a figyelmedet a saját aktuális helyzetedről, amiben elértél egy határhoz, vagy, amiben valamiért kényelmetlenül érzed magad. Gyakran előfordul, hogy ebben a helyzetben megpróbáljuk megmagyarázni, hogy másoknak miért könnyű, vagy miért nem működik „nekik se”. Így próbáljuk magunkat felmenteni a helyzetből, és áthárítani a felelősséget.

2. Szélsőséges gondolatok jelennek meg benned

 

Amikor az ismeretlennel vagy a saját bizonytalanságoddal szembesülsz, figyeld meg és tudatosítsd a szélsőséges gondolatokat, de maradj tőlük független. Az ilyen gondolatokban gyakran felbukkan a „mindig” és a „soha” kifejezés, amelyek általánosításokat jelentenek. Például, ha valaki nehéz helyzetbe kerül és azon kezd el gondolkodni, hogy „mindig őt érik rossz dolgok” vagy „soha nem fog sikerülni”, vagy, hogy ennek “soha nem lesz vége, mert mindig történik valami.” Ezek a szélsőséges gondolkodok olyan mentális kifogások, amikkel a saját megélt tehetetlenségünket vagy kudarc élményünket próbáljuk általánosításokra hárítani. Talán kényelmetlen, de ezek feladása megnyitja az utat a megoldóképességed előtt! 

3. Elkezdesz érzelmileg elidegenedni a célodtól

 

Amikor valaminek a megvalósításában nehézségekkel vagy bizonytalansággal szembesülünk, könnyen elveszíthetjük a motivációnkat és az érzelmi kötődésünket az eredeti célunkhoz. Ez az érzelmi távolságtartás azt jelzi, hogy már elkezdtünk lemondani a célunkról és próbáljuk enyhíteni annak a fájdalmát, amit majd a kudarcélménnyel fogunk átélni. Ahogyan érzelmileg távolodunk, egyre jobban meg tudjuk magyarázni magunknak, hogy valójában nem is fontos számunkra, hogy célba érjünk. Így beszéljük le magunkat arról, amiért korábban erőfeszítéseket tettünk.

4. Végül megjelennek az időrabló pótcselekvések

 

A pótcselekvések akkor állnak a valódi cselekvés helyére, amikor a belső világunkban már túl sok hátráltató tényező gátolja a fókuszált és hatékony jelenlétet. Ezek a felesleges időtöltések azt jelzik, hogy már átadtuk magunkat a mentális és érzelmi kifogásoknak. A céljaink megvalósítása helyett a kifogásainkat valósítjuk meg. A pótcselekvésekkel menekülünk a problémáinktól és a kellemetlen érzéseiktől, amikkel azonosultunk. Például, ha valaki szembesül egy nehéz döntéssel, de bizonytalan az eredményével kapcsolatban, előfordulhat, hogy elkezd túl sok időt tölteni az interneten böngészve vagy TV-t nézve. Ez a viselkedési minta kifogásokat keres, mivel az illető figyelmét más dolgokra irányítja, ahelyett, hogy a következő lépéssel foglalkozna.

Ha érdekel a legegyszerűbb módja a kifogások elhárításának, írj nekem a [email protected] címre, és én válaszlevélben elküldöm neked az általam ismert leghatékonyabb kifogás kezelő technikát!

Rólam

Bárányos Edit vagyok, önismereti tréner, coach és filozófus. Hosszú ideje támogatom és kísérem azokat, akik fejlődni szeretnének. Az elmúlt 10 év során rengeteg megtisztelő felkérést kaptam, hogy segítsek másoknak is megtalálni az utat az elégedettebb és teljesebb élet felé.

Ingyenes konzultáció

Ha úgy érzed hogy te is szívesen fejlődnél önismereti téren, jelentkezz be egy ingyenes konzultációra, ahol összefoglalhatod, miben van szükséged segítségre és megbeszélhetjük, hogyan tudok segíteni neked.

Jelentkezésed után 24 órán belül felkereslek

Kapcsolódó
Bejegyzések

Scroll to Top

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj a legújabb bejegyzésekről, eseményekről és további információkról amelyek segíthetnek neked a kihívásaid megoldásában.