Csak lazán: A szándékos pihenés előnyei

DÁTUM

Neked is ismerős a „keményen dolgozom, keményen játszom” mondás? Csak akkor engeded meg magadnak a pihenést, ha már minden feladatot befejeztél?

Mi lenne, ha azt mondanám, hogy ez a fajta gondolkodás munkáról és pihenésről valójában kontraproduktív?

 

Társadalmunknak újra kell gondolnia a pihenés és a munka közötti kapcsolatot. Ne ellentéteknek, hanem kiegészítő tevékenységeknek tekintsük őket. Emlékezzünk, hogy a „munka” nem csak a tipikus 9-től 5-ig tartó munkahelyen végzett tevékenység. A munka magában foglalhatja a szülői felelősségeket, a házimunkát, és más erőfeszítéseket, amelyek életvitelünk fenntartásához szükségesek. Más szóval, a nap sok óráját munkával töltjük, és gyakran úgy gondoljuk, hogy mindent be kell fejeznünk, mielőtt pihenhetnénk. Azonban, ha szándékosan beépítjük a pihenést a mindennapi rutinunkba, produktívabbá és harmónikusabbá tehetjük életünket.

Mi az a szándékos pihenés?

 

A szándékos pihenés egy viszonylag új fogalom, amelyet Alex Soojung-Kim Pang vezetett be, és olyan tevékenységet jelöl, amely „pszichológiai és fizikailag helyreállító [személyesen jelentős], de egyben mentálisan is produktív.” Leginkább az „aktív pihenés” és a „céltudatos lazítás” kifejezésekkel azonosítható.

Mindenekelőtt a szándékos pihenés szándékos. Időt kell szánnod naponta a pihenésre, és tudatosan ennek szentelned azt az időt. Másodsorban, a szándékos pihenés valóban aktív tevékenység, amit élvezel és felfrissülten hagysz abba. Például a hangszeren játszás, festés, golf vagy a konditeremben végzett súlyemelés lehet szándékos pihenési tevékenység. Ideális esetben az tevékenység „flow” állapotba hoz: teljesen elmerülsz benne, és belső motivációt érzel a folytatására.

Az egyik előnye a szándékos pihenésnek, hogy elősegíti a stressztől való felépülést. Ez azért van, mert olyan tevékenységbe von minket, ami kihívást jelent és leköt, ezáltal segít elvonatkoztatni attól, ami stresszt okoz.

Tippek jobb szokások kialakításához

 

Hogyan gyakorolhatod a szándékos pihenést? Lényeges a mentális béke kialakítása érdekében szokásokat kialakítani, ami ismétlődést és fegyelmet igényel.

1. Találj valamit, amit élvezel, és rendszeresen foglalkozz vele. Nem tudod, hogyan válassz szándékos pihenési tevékenységet? Ne feledd, a munka és a pihenés egymást kiegészítik; valószínűleg találsz kapcsolódási pontokat a két tevékenység között.
2. Gyakran tarts szünetet.
3. Támogató csoportok vagy a haveri rendszer segíthetnek elszámoltathatóságban.
4. Kezd kicsiben, és ne félj új tevékenységeket kipróbálni.
5. Kapcsold ki a közösségi médiát és a technológiát egy kis időre.
6. A Szándékos Pihenés Beépítése a Társadalomba

Kezdj el pihenni – gyakran és szándékosan!

Rólam

Bárányos Edit vagyok, önismereti tréner, coach és filozófus. Hosszú ideje támogatom és kísérem azokat, akik fejlődni szeretnének. Az elmúlt 10 év során rengeteg megtisztelő felkérést kaptam, hogy segítsek másoknak is megtalálni az utat az elégedettebb és teljesebb élet felé.

Ingyenes konzultáció

Ha úgy érzed hogy te is szívesen fejlődnél önismereti téren, jelentkezz be egy ingyenes konzultációra, ahol összefoglalhatod, miben van szükséged segítségre és megbeszélhetjük, hogyan tudok segíteni neked.

Jelentkezésed után 24 órán belül felkereslek

Kapcsolódó
Bejegyzések

Scroll to Top

Íratkozz fel a hírlevelünkre

Értesülj a legújabb bejegyzésekről, eseményekről és további információkról amelyek segíthetnek neked a kihívásaid megoldásában.